Cele mai ieftine supermarketuri din România în 2023-2024 pentru produsele alimentare de baza

Arată mai mult
Data publicării Data publicării: 27.12.2023
Editat pe Editat pe: 27.12.2023
Timp de citire Timp de citire: 12 min
vizualizări 0 vizualizări

Într-o țară precum România, cu o inflație în creștere în anul 2023, economisirea banilor rămâne o prioritate majoră pentru numeroase familii cu venituri mici sau medii. Acest lucru este accentuat și de faptul că multe alimente de bază au devenit tot mai greu de procurat de către aceste familii. Conform datelor statistice, oferite de Institutul de Statistică, acest sector al produselor de consult a fost unul dintre cele mai afectate în anul 2023. Așa se explică faptul că mulți cumpărători caută cele mai bune oferte de magazine ieftine pentru cumpărăturile lor săptămânale sau zilnice. Pentru a veni în sprijinul celor interesați de acest subiect, acest articol își propune să analizeze cele mai ieftine supermarketuri de pe piața românească în 2023 și cum vor evolua lucrurile în următorul an.

Cele mai ieftine supermarketuri din România

Politici publice în 2023 privind alimentele de bază

Pentru a sprijini familiile cu venituri mici, Guvernul României a luat în acest an anumite măsuri la nivel național de limitare a creșterii prețurilor la anumite alimente de bază. În această conjunctură politică, supermarketurile din România au limitat adaosurile comerciale la unele produsele alimentare de bază[1], pentru a oferii prețuri mai accesibile pentru consumatori. 

Supermarketul Profi a fost primul care a anunțat reducerea adaosurilor, urmat de Auchan și Kaufland, care au implementat aceste măsuri în perioada verii 2023. Mulți consumatori au întâmpinat probleme în achiziția produselor de bază, apelând în aceste situații la un credit online rapid pentru a-și acoperii nevoile.

Cotele de adaos comercial au vizat 14 categorii de produse alimentare, incluzând produse precum lapte, ouă, ulei, carne de pui și porc, legume și fructe proaspete, pâine, zahăr sau cartofi. Aceste produse de bază sunt marcate la raft cu etichete speciale, pentru a fi mai ușor identificate de către clienții magazinelor.

Deciziile guvernamentale răspund de preocupările legate de inflația crescută și impactul ei asupra prețurilor la produsele de bază de a oferi soluții facile pentru consumatori.

Analiza datele disponibile pentru fiecare supermarket în anul 2023-2024

Nu este de mirare că, în lumea de astăzi, oamenii se confruntă din ce în ce mai des cu nevoia de a economisi bani, mulți dintre ei luând în considerare posibilitatea de a solicita un împrumut fără dobândă pentru a putea cumpăra lucrurile de care au nevoie. Așadar, alegerea unui supermarket de calitate, dar ieftin, este un pas important pentru a economisi bani.

În general, cumpărătorii doresc un echilibru între preț și calitate, în funcție de nevoile lor particulare, dar care să le și satisfacă nevoile de bază. Așa se explică faptul că fiecare lanț de magazine are atât avantaje - puncte forte, cât și dezavantaje - puncte slabe, iar preferințele variază în funcție de experiența personală de cumpărare a fiecărui consumator.

Carrefour

Alimente ieftine disponibile la în ofertele Carrefour
AvantajeDezavantaje
✅ Prețuri competitive și atractive, adesea cu reduceri și promoții pe diverse produse❌ Magazinele Carrefour sunt amplasate la distanță unul de altul, iar acest aspect poate implica:
- timp pierdut;
- efort suplimentar din partea clienților pentru a ajunge la locațiile respective.
✅ Educeri semnificative și promoții avantajoase, în special pentru anumite categorii de produse, marcă proprie

Profi

Alege alimente ieftine, alege Peni
AvantajeDezavantaje
✅ Studiile comparative pe consumatori au relevat că Profi este cel mai avantajos supermarket, deoarece oferă produse alimentare cu economii semnificative❌ Sunt și alte tipuri de produse cu prețuri mai mari în comparație cu alte supermarketuri

Anul 2023 a însemnat și tranzacția dintre Ahold Delhaize și Profi Rom Food, aflat în faza de aprobare de către autoritățile de reglementare a concurenței. Această achiziție neașteptată de pe piața românească urmărește să unifice cele două branduri foarte cunoscute, cu beneficii generale atât pentru clienți, cât și pentru angajați și industrie.

Lidl

Descoperă produse de la magazine ieftine București
AvantajeDezavantaje
✅ Prețuri mai scăzute pentru produsele oferite sub brandurile proprii Lidl.
De exemplu: mezelurile, produsele lactate, dulciurile sunt mai accesibile, însă pot fi diferite de cele cunoscute.
❌ Posibila absență a brandurilor cunoscute.
De exemplu, pot fi disponibile alternative mai puțin familiare pentru cumpărători.
✅ Campanii periodice de reduceri și oferte tematice săptămânale.
De exemplu: campaniile tematice precum "Săptămâna franceză" cu prețuri reduse pentru produsele din Franța.
❌ Calitate variabilă a produselor.
De exemplu: unele produse pot avea calitate inferioară comparativ cu brandurile cunoscute.
✅ Diversitatea produselor, cu mențiunea că se pot face economii mari, la anumite categorii de produse cu prețuri mai avantajoase.

Auchan

Cel mai ieftin supermarket la un pas distanță
AvantajeDezavantaje
✅ Auchan oferă prețuri mai mici pentru unele produse precum ciocolata Heidi sau cafeaua Jacobs Kronung la 500g, comparativ cu alte magazine, inclusiv Mega Image❌ Chiar dacă are prețuri competitive pentru multe produse, Auchan poate să nu fie întotdeauna cea mai ieftină opțiune comparativ cu alte lanțuri de magazine pentru alte tipuri de produse
✅ Studiile arată că cel mai mic preț al coșului de cumpărături se găsește la Auchan, o alegere mai economică pentru consumatori

Cora

Alimente ieftine de la Cora
AvantajeDezavantaje
✅ Cora poate oferi eventuale oferte și promoții atractive care pot include cashback la anumite sume cheltuite❌ Un dezavantaj al acestui supermarket poate consta în prețuri mai mari la anumite produse în comparație cu alte lanțuri de magazine.
Exemplu: Unele produse pot avea prețuri mai mari la Cora în comparație cu alte lanțuri de magazine similare, ceea ce poate fi un factor decizional pentru consumatori atunci când aleg de unde să facă achiziții.
✅ Are promoții atractive pentru consumatori, cu posibilitatea de a economisi sau de a avea beneficii suplimentare în funcție de suma cheltuită.
De exemplu: Cora poate lansa campanii care oferă cashback pentru achiziții de produse specifice.

Selgros

Alege să cumperi alimente ieftine de la Selgros
AvantajeDezavantaje
✅ Produse de calitate superioară: Selgros se remarcă prin oferirea de produse de înaltă calitate, în special atunci când vine vorba de achiziționarea în vrac.❌ Prețuri mai ridicate în comparație cu alte lanțuri de magazine, Selgros este uneori perceput ca având prețuri mai mari pentru anumite produse.
Exemplu: Pot exista produse care, în aceeași categorie, sunt considerabil mai scumpe în comparație cu prețurile practicate în alte magazine similare.
✅ Alimentele comercializate în cantități mai mari sunt apreciate pentru standardul lor ridicat.
Exemplu: Produsele alimentare achiziționate în cantități mari, cum ar fi cerealele sau conservele, sunt cunoscute pentru calitatea lor superioară, fapt ce atrage consumatorii dornici de a face achiziții în vrac.
❌ Posibilă limitare a accesului pentru publicul larg: Există unele politici de acces care pot restricționa sau limita accesul publicului larg, permițând intrarea doar pentru anumite categorii de clienți sau în funcție de anumite afilieri, cum ar fi membrii unor asociații sau grupuri specifice.
Exemplu: Accesul rezervat doar anumitor categorii de clienți sau grupuri, limitând astfel accesibilitatea pentru publicul general care nu se încadrează în aceste criterii specifice.
✅ Posibilitatea achiziționării în vrac reprezintă o mare atracție a Selgros; se pot achiziționa astfel cantități mari de produse la prețuri convenabile.
Exemplu: cumpărând în cantități mari, oamenii obțin economii semnificative.

Kaufland

Dacă vrei alimente ieftine alege Kaufland
AvantajeDezavantaje
✅ Varitate mare de produse: Kaufland se remarcă prin diversitatea sa, oferind o gamă largă de produse, inclusiv branduri de renume și selecții variate.
Exemplu: Gama vastă de produse alimentare și nealimentare acoperă o mare parte din nevoile consumatorilor, de la branduri consacrate la produse mai exotice sau de nișă.
❌ Prețuri mai mari la unele produse: În unele cazuri, Kaufland poate avea prețuri mai ridicate pentru anumite produse comparativ cu alte lanțuri de magazine.
Exemplu: Produse precum vinurile sau alte articole specifice pot fi mai scumpe în comparație cu alte magazine din aceeași categorie
✅ Promoții bune: Kaufland este cunoscut pentru ofertele sale atractive și promoțiile regulate, care pot aduce economii semnificative clienților.
Exemplu: Reduceri substanțiale la produse de zi cu zi sau promoții speciale care atrag clienții cu prețuri avantajoase.
❌ Diferențele de preț pot varia în funcție de locația magazinului și de specificul ofertelor locale. Un utilizator a constatat diferențe de preț, dar acestea pot fi influențate de variațiile regionale sau de campaniile promoționale specifice fiecărui magazin
✅ Opțiunea de self-scan: Un alt avantaj al experienței de cumpărături la Kaufland este posibilitatea de a folosi tehnologia self-scan pentru a economisi timp la casa de marcat.
Exemplu: clienții pot folosi aplicații sau dispozitive pentru a scana produsele pe parcursul cumpărăturilor și a le plăti rapid la finalizarea acestora.
✅ Selecție variată de carne și produse proaspete: Kaufland oferă o gamă largă de carne proaspătă și alte produse proaspete, atrăgând consumatorii cu opțiuni diversificate și calitate.

Mega Image

Alimente ieftine și de bună calitate, marca Mega Image
AvantajeDezavantaje
✅ Mega Image este cunoscut pentru gama sa de produse de calitate superioară, cum ar fi anumite tipuri de carne, produse lactate și alte bunătăți, apreciate pentru standardele lor ridicate❌ Acest supermarket este perceput ca având prețuri mai ridicate, comparativ cu alte lanțuri de magazine, ceea ce poate determina unii consumatori să-l ocolească
✅ Prezența brandurilor cunoscute și o varietate largă de branduri recunoscute, permițând clienților să găsească și să achiziționeze produsele preferate
✅ Multe produse mai ieftine marcă proprie

Cum interpretăm aceste informații?

Fiecare supermarket are propriile avantaje și particularități, ceea ce face ca alegerile consumatorilor să fie influențate de mai mulți factori. Strategiile posibile adoptate de consumatori merg pe mai multe direcții:

  • construirea unor liste preliminare de cumpărături cu produsele necesare înainte de a merge la cumpărături poate fi o strategie eficientă pentru a evita achiziționarea de produse neesențiale și pentru a menține cheltuielile sub control.
  • strategii de căutare a reducerilor și ofertelor prin monitorizarea ofertelor săptămânale sau a reducerilor din supermarketuri; aceasta poate fi o modalitate excelentă de a economisi bani; aceasta le oferă consumatorilor oportunitatea de a achiziționa produsele dorite la prețuri mai mici.
  • luarea deciziei de a cumpăra direct de la producători sau din piețe de la producători sau din piețele agroalimentare; unele produse pot fi mai ieftine în aceste locuri, iar calitatea lor poate fi percepută ca fiind superioară.
  • evaluarea continuă a preferințelor personale, deoarece alegerile consumatorilor în materie de supermarketuri sunt adesea influențate de preferințele personale, fie că este vorba despre anumite mărci, calitatea produselor sau experiența generală de cumpărături.

Prețul este ceea ce plătești. Valoarea este ceea ce primești

Warren Buffett

Care sunt factorii care influențează aceste diferențe de prețuri în 2023?

În stabilirea prețurilor, lanțurile de magazine au un rol crucial în economia de piață liberă din 2023. Aceste prețuri sunt influențate de o serie de factori economici sau de marketing, printre care:

  • Negocierea cu furnizorii, deoarece capacitatea unui lanț de a negocia prețurile cu furnizorii săi este esențială în determinarea costurilor inițiale ale produselor. Suma plătită pentru a achiziționa produsele afectează direct prețul final pentru consumator.
  • Mărimea și puterea lanțului - lanțurile mari de magazine pot obține uneori reduceri și prețuri mai bune datorită volumului mare de achiziții. Ele au capacitatea de a negocia condiții mai bune și de a transfera aceste economii către prețurile pentru clienți.
  • Strategiile de marketing și promovare utilizate în orice lansare de promoții, oferte și campanii de reducere a prețurilor poate fi o tactică folosită de lanțurile de magazine pentru a atrage mai mulți clienți și a stimula vânzările. Aceste strategii pot influența diferențele de prețuri.
  • Politica de profitabilitate, deoarece fiecare lanț de magazine își stabilește propriile obiective de profitabilitate. Acest lucru poate influența modul în care sunt ajustate prețurile pentru a atinge aceste obiective.
  • Localizarea și cererea locală, pentru că cheltuielile de operare variază în funcție de locație, iar acestea pot fi reflectate în prețurile produselor. 

Interacțiunea dintre acești factori determină diferențele de prețuri între lanțurile de magazine într-o piață competitivă și liberă.

De ce să alegi un supermarket la ieftin?

În alegerea unui supermarket la prețuri mai mici, economiile pe termen lung pot fi semnificative, chiar și cele mici adunate în fiecare zi. Totuși, e important să iei în calcul și costurile indirecte, precum timpul petrecut la cumpărături și cheltuielile de deplasare implicate. 

În ciuda tentației de a alerga între magazine pentru a achiziționa cele mai bune oferte, această strategie poate fi consumatoare de timp și energie, mai ales în capitală sau alte orașe și nu e pentru oricine. Pentru cei care se deplasează cu mașina, costurile adiționale, precum combustibilul, pot anula economiile realizate prin căutarea celor mai mici prețuri. Astfel, alegerea unui supermarket mai ieftin poate fi benefică, dar evaluarea cheltuielilor indirecte poate fi la fel de importantă în luarea deciziei finale.

Impactul Asupra Consumatorilor

Toți factorii analizați au un impact semnificativ asupra deciziilor de cumpărare ale consumatorilor, dar în egală măsură oferă o mai mare înțelegere a diferențelor de prețuri între diferitele supermarketuri și ce strategii de marketing au adoptat acestea.

Pentru consumatori, aceste informații pot fi utile, deoarece sunt de ajutor la indentificarea celor mai convenabile prețuri pentru produsele de zi cu zi.

Compararea prețurilor:

Studiile anterioare au evidențiat diferențele semnificative de prețuri între diferitele lanțuri de magazine. Analizarea prețurilor la produsele de bază și preferatele poate ajuta consumatorii să identifice unde se pot realiza economii semnificative.

Utilizarea aplicațiilor și site-urilor

Există numeroase aplicații mobile, dar și site-uri specializate care oferă comparații de prețuri între diferitele supermarketuri la anumite produse. Folosiți cu încredere aceste instrumente ce pot fi de mare ajutor în găsirea celor mai atractive oferte de pe piață.

Atenție la promoții și oferte speciale

Multe supermarketuri oferă reduceri sau promoții speciale pentru anumite produse. Fiți atenți la aceste oferte pentru a maximiza economiile.

Achiziții inteligente

Utilizarea listelor de cumpărături, găsirea reducerilor săptămânale și chiar achiziționarea direct de la producători sau piețe locale pot contribui la economisirea banilor.

Evaluarea costurilor indirecte

Prețul poate fi un factor important atunci când faci cumpărături la supermarket, dar luați în considerare și costurile indirecte, precum timpul petrecut la cumpărături și cheltuielile legate de deplasare. Uneori, economiile de câțiva lei pot fi contrabalansate de alte costuri, mult mai consistente legate de benzină sau timp pierdut în trafic.

Tendințe și Prognoze pentru Viitor

În anul care urmează se conturează câteva tendințe probabile în reconfigurarea supermarketurilor de pe piața românească: 

  • una dintre acestea vizează evoluția prețurilor și strategiile de marketing ale acestor lanțuri; se anticipează că supermarketurile vor continua să se concentreze pe oferirea de prețuri competitive și promoții atractive pentru a atrage clienți și a-și menține poziția în piață. 
  • se preconizează o adaptare la schimbările comportamentale ale consumatorilor, dar și o creștere a numărului serviciilor online gândite pentru a răspunde cerințelor unui public tot mai digital, conectat altfel la realitate.
  • vom vedea în 2024 consolidarea și extinderea anumitor lanțuri de magazine prin achiziții sau fuziuni între acestea, precum achiziția Profi Rom Food de către Ahold Delhaize[2]; astfel de mișcări strategice ar putea să redefinească competitivitatea în industrie și să conducă la formarea de alianțe tot mai puternice între diferiți jucători din retail.
  • inovația din domeniul tehnologic, sustenabilitatea pe termen lung și accentul pus pe produsele locale - toate pot influența modul în care supermarketurile își proiectează și își adaptează oferta pentru a răspunde mai bine solicitărilor în continuă schimbare ale consumatorilor.

Ce va urma în 2024?

În 2024, se anticipă o continuare a diversității și a competiției acerbe între lanțurile de supermarketuri. Acestea vor continua să își ajusteze strategiile pentru a răspunde preferințelor și cerințelor consumatorilor, concentrându-se pe oferte atractive și diversificarea gamei de produse pentru a atrage clienții.

  • accent pe tehnologie și inovație, deoarece supermarketurile vor continua să integreze tehnologia în experiența de cumpărături. Aplicațiile mobile, self-scanning-ul sau alte tehnologii care fac procesul de cumpărături mai rapid și mai convenabil ar putea deveni norma.
  • eforturi sporite pentru oferte competitive, pentru că fiecare supermarket va dori să rămână relevanți pe piață. Supermarketurile vor încerca să ofere reduceri mai atractive și promoții speciale pentru a câștiga loialitatea clienților.
  • accent pe sustenabilitate, deoarece tot mai mult conștientizarea impactului asupra mediului va influența deciziile de cumpărare. Supermarketurile ar putea să-și intensifice eforturile pentru a oferi produse mai sustenabile și ambalaje prietenoase cu mediul.
  • creșterea opțiunilor de achiziție online, deoarece acest mediu online este în continuă dezvoltare. Prin urmare și supermarketurile vor încerca să își extindă platformele online și să îmbunătățească experiența clienților cu acestea.
  • lanțurile de supermarketuri voi acorda o mai mare atenție experienței personalizate a clienților, încercând să cunoască mai bine preferințele acestora pentru a-și construi ofertele în consecință.

Consumatorii au în continuare o gamă variată de opțiuni pentru a economisi bani la cumpărături. Va fi important să rămână informați, să compare ofertele și să profite de diversitatea existentă pentru a face achiziții mai eficiente din punct de vedere financiar.

Lista de resurse
  1. 1
  2. 2
Partajează:
5 / 5
(2 rating-uri)
Lasă un comentariu
Comentarii (0)
Sortează: Nou

Articole similare

left
background image
Articol popular
Cum să alegi împrumutul potrivit pe termen scurt

Te gândești să aplici pentru un împrumut pe termen scurt? Stabilește în primul rând cât ai dori să împrumuți și pe ce perioadă, înainte…

204
Fără comentarii
Citește
background image
Ce este Revolut și care sunt beneficile utilizării sale?

Revolut - o platformă financiară digitală ce transformă modul în care oamenii gestionează banii, oferind simplitate și eficiență.

686
Fără comentarii
Citește
background image
Cele mai bune 10 platforme de crowdfunding din România

Descoperă platforme de crowdfunding românești, prin intermediul cărora poți să investești în proiecte valoroase.

3297
Fără comentarii
Citește
background image
Obligațiuni de stat - o variantă modernă de împrumut al statului

Obligațiunile de stat sunt esențiale pentru ca statele să obțină capital pentru finanțarea proiectelor bugetare. Aflați mai multe informații despre obligațiuni în acest articol.

467
Fără comentarii
Citește
background image
Opțiunea spațiilor de coworking București pentru freelanceri

Am pregătit o listă detaliată a spațiilor de coworking pentru tine. De la locuri moderne în centrul orașului la medii mai relaxate în apropierea naturii, avem opțiuni variate care îți vor facilita activitatea.

694
Fără comentarii
Citește
background image
Cele mai bune 20 campinguri din România

Descoperă acum unele dintre cele mai frumoase 20 de locuri de camping din România, la prețuri accesibile.

6494
Fără comentarii
Citește
background image
48 Cele mai inspirate proverbe despre bani si lăcomie

Proverbele despre bani sunt o sursă inepuizabilă de înțelepciune populară. Merită să fie redescoperite și reinterpretare, în raport cu vremurile moderne

8578
Fără comentarii
Citește
background image
Cum poți planifică bugetul personal folosind regula 50/30/20?

Vrei să afli cum să-ți gestionezi mai bine bugetul personal? Regula 50/30/20 este considerată printre cele mai utile principii aplicate în domeniiul finanțelor personale.

487
Fără comentarii
Citește
background image
Francize Profitabile - 12 Cel Mai Bune Idei de Francize Ieftine

Cele mai atractive 12 de opțiuni de francize profitabile și francize ieftine, disponibile în anul 2024 pentru antreprenori. Avantajele acestor alegeri inspirate

9277
Fără comentarii
Citește
right